ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
www.koreashop.hu - hatályos ettől a naptól: 2024-12-19
Impresszum: a Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai
Név: Simon és Szimics kft
Székhely: 3184 Mihálygerge, Rákóczi út 138.
Levelezési cím: 3184 Mihálygerge, Rákóczi út 138.
Nyilvántartásba vevő hatóság: Mihálygerge Község Önkormányzata
Nyilvántartási szám: 159134/B/1
Adószám: 24330978-2-12
Képviselő: Szimics Ádám
Telefonszám: +36307890727
E-mail: hello@koreashop.hu
Elsődleges honlap: http://www.koreashop.hu
Bankszámlaszám: Simon és Szimics kft - Barion: 107000314973750941353611
IBAN: HU88107000314973750941353611
І. Általános rendelkezések
1. Jelen Üzletszabályzat (továbbiakban: Szabályzat) az adásvételi szerződést kötő felek kapcsolatára irányadó, ahol egyrészt a Simon és Szimics kft (adószám: 24330978-2-12. Cégjegyzékszám, 12 09 008472, székhely: 3184 Mihálygerge, Rákóczi út 138. (Magyarország)), a továbbiakban "KoreaShop" vagy "Eladó"), másrészt a Vásárló.
2. Vásárló az a személy, aki adásvételi szerződést kötött az Eladóval és árut vásárolt az Eladótól a koreashop.hu weboldalon található online áruházon keresztül, és aki jogosult az áruk hibáiért való felelősséggel kapcsolatos igények érvényesítésére (a továbbiakban „Vásárlónak” nevezzük) .
3. Ez a Szabályzat és az adásvételi szerződés magyar nyelven jön létre, és nem hivatkozik a magatartási kódexre.
4. A szerződés a kormányrendelet hatálya alá tartozik, a fogyasztók és a vállalkozások közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014.(II.26.) Korm. határozat vonatkozik.
5. A megrendeléssel a vásárló megerősíti, hogy a jelen feltételeket elolvasta, és azokkal egyetért.
ІІ. Információbiztonság és -védelem
1. A vásárlónak a vásárláskor közölnie kell a következő információkat:
- név- és vezetéknév / kereskedelmi név;
- állandó lakhely/székhely;
- ha a vásárló kereskedő és adószámmal is rendelkezik, ebben az esetben ez az információ is megadásra kerül;
- email cím;
- telefonszám.
Az adatok a Vásárló azonosításához és az áru kiszállításához szükséges további kommunikációhoz szükségesek.
2. A személyes adatok kezelésének feltételeit és az egyes személyes adatokra vonatkozó előírásokat, amelyekkel a Vásárló ezennel egyetért, a „Személyes adatok védelme” című dokumentum tartalmazza.
3. A reklamációs eljárás keretében a következő adatok megadása szükséges az ügyfelektől: név, vezetéknév, cím, telefonszám és e-mail cím. Az így megszerzett valamennyi személyes adatot kizárólag a panasz kezeléséhez szükséges célból. A vásárlónak joga van személyes adataihoz hozzáférni és azokat helyesbíteni, ideértve a hibás állapot magyarázatát és törlését, valamint ezen adatokhoz kapcsolódó egyéb törvényes jogokat.
ІІІ. Adásvételi szerződés megkötése
1. A távolról kötött szerződés a Vásárló elektronikus megrendelése alapján jön létre (a Vásárló a megrendelés elküldésével javaslatot küld az adásvételi szerződés megkötésére), amelyet az Eladó visszaigazol (ajánlat elfogadása). 2001. évi CVIII. törvény 6. § (2) bekezdése alapján a szolgáltató köteles az igénybe vevő (jelen esetben a fogyasztó) megrendelésének megérkezését az igénybe vevő felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az igénybe vevő megrendelésének elküldésétől számított legkésőbb 48 órán belül az igénybe vevőhöz nem érkezik meg, az igénybe vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.
2. A szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló email a Vásárló számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik.
3. Az adásvételi szerződéssel az Eladó kötelezettséget vállal arra, hogy a vásárlás tárgyát képező dolgot a Vásárlónak átadja, és lehetővé teszi számára a tulajdonjog megszerzését, a Vásárló pedig vállalja, hogy a dolgot átveszi és a vételárat az Eladó részére megfizeti.
4. Az eladó fenntartja magának az áru tulajdonjogát az áru árának teljes kifizetéséig. Az eladónak el kell küldenie az árut a kijelölt fuvarozónak, hogy az árut a végső vásárlóhoz szállítsák. Az Eladó a megvásárolt árut a megbeszélt mennyiségben, minőségben és kivitelben adja át a Vásárlónak. Ha csak nincs megállapodás az áru csomagolásának módjáról, az Eladó köteles az árut a biztonságának és védelmének megfelelő módon becsomagolni. Ugyanígy az Eladó becsomagolja az árut szállításhoz.
5. Amennyiben a Vásárló - bármely számára vagy nem számára felróható okból - nem tesz eleget átvételi kötelezettségének, az Eladó követelheti a szokásos oda és vissza szállítási költség pótlólagos megfizetését a Vásárlótól -mely Packeta csomagautomatába és csomagpontra: bruttó 1700 forint, MPL, Foxpost, ExpressOne és GLS csomagautomatába és csomagpontra: bruttó 1980 forint, házhoz szállítás esetén:3000 forint-, még abban az esetben is, ha a vásárló szállítási díj nélkül vagy más áron kapta meg eredetileg ezt a szolgáltatást. (A számítás alapját képezi a nevezett szállító cégek szokásos visszaszállítási díja, mely az eredeti szállítási díj +100%-a)
Ezen felül, amennyiben a Vásárló a termék újraküldését kéri, abban az esetben az újbóli csomagküldésre a szokásos, eredeti megrendelése szerinti szállítási díja alkalmazandó.
Az Eladó vállalja, hogy a fent részletezett szállítási díjakból -az át nem vett csomag visszaszállítási díja, illetve a csomag újraküldési díj esetén egyaránt- az 1575 forint + áfa, azaz bruttó 2000 forint feletti részt minden esetben elengedi minden Vásárló számára.
6. Csomag újraküldése a Vásárló késedelembe eséséből adódó, az ÁSZF. III./5. pontjában taglalt többletköltségeinek megfizetését és a Simon és Szimics kft számlájára való beérkezését követő munkanapon lehetséges. A befizetés beérkezettnek számít, amennyiben a Vásárló emailben erről a banki visszaigazolást küld a hello@koreashop.hu email címre.
IV. Árak és fizetési feltételek
1. A vásárló a megrendeléskor érvényes áron kapja meg az árut. A vásárlónak lehetősége van a megrendelés leadása előtt megismerkedni a teljes árral, amely tartalmazza az áfát és minden egyéb díjat.
2. Az eladó elfogadja a fizetési feltételeket.
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
3. Az áru a teljes fizetésig az Eladó tulajdonában marad. A felek megállapodnak, hogy a küldemény tulajdonjoga a vételár teljes kifizetésének pillanatában átszáll a vevőre, függetlenül attól, hogy az átvétel mikor történik meg. Az áruk utánvétes feladása esetén a fizetési feltételekre vonatkozó információk nem változhatnak.
4. Eljárás hibás ár esetén:
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
- 0 Ft-os ár,
- kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os Áru esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált Áru).
Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja az Áru valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron az Árut vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
V. Szállítási feltételek
1. A szerződésben vállalt határidőn belüli áruszállítás feltételei a következők:
- megrendelés ellenőrzése;
- a megrendelt áruk szabad készletei az elektronikus megrendelés szerinti mennyiségben;
- fizetés a koreashop.hu weboldalon található információk szerint.
2. Az áruk szállításának lehetséges módjai Magyarországon belül:
- Áruszállítás utánvétellel. Az árut kiszállításkor küldjük el a fuvarozónak. A szállítmányozó általában munkanapokon, az áru feladásától számított 48 órán belül kézbesíti a küldeményeket.
- Áruszállítás a címre utánvét nélkül. Az áruk kiszállítása az utánvéttel megegyező feltételekkel történik, a Vásárló az Eladóval történő egyedi fizetési mód egyeztetésével. A Vásárló köteles az árut harmadik féltől (Eladó logisztikai partnerétől) átvenni.
Amennyiben a Vásárló nem veszi át a szerződésszerűen teljesített megrendelt termék(ek)et (fizetési módtól függetlenül), akkor szerződésszegést követ el, pontosan a Ptk. (2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről) 6:156. § (1) bekezdése szerint késedelembe esik.
-
Ebben az esetben a webáruház a megbízás nélküli ügyvitel szabályai alapján a termék(ek)hez kapcsolódó tárolás szokásos költségét és a szállítási költséget (oda-vissza) is érvényesíti a vevővel szemben, hiszen őt a késedelem miatt kár éri
-
Átvételi késedelem esetén a Ptk. 6:156. § (3) bekezdése szerint Eladó a dolog őrzésére a megbízás nélküli ügyvitel szabályai szerint köteles, a kárveszély pedig a jogosultra száll át.
A Ptk. 6:585. §(4) bekezdése értelmében a megbízás nélküli ügyvivőt a hozzá került idegen vagyontárggyal kapcsolatban terhelő elkülönítési, őrzési, elszámolási és kiadási kötelezettségre a bizalmi vagyonkezelési szerződés szabályait kell megfelelően alkalmazni.
A Ptk. 6:322. § (1) bekezdése alapján a bizalmi vagyonkezelő a vagyonkezeléssel járó szokásos költségei megtérítését is igényelheti. Az áru kiadása mindaddig visszatartható, míg a tárolási és/vagy szállítási költség nem kerül megfizetésre a Vásárló által készpénzben vagy utalással az Eladó bankszámlájára.
3. Az Eladó a megrendelt áruk kiszállítási kötelezettsége az áru elszállításával és futárnak történő átadásával (futárszolgálat) valósul meg a rendeltetési helyükre történő további szállítás céljából.
4. Az eladó felszámíthatja a szállítási költséget. A költségekről és a szállítási feltételekről részletes információ a Fizetés, szállítás mellékletben található. Ezen kívül a fizetési folyamat során tájékoztatást ad az árról, dátumról és a szállítási költségekről, amit a KoreaShop a Vevőnek küldött e-mailben is visszaigazol. Az áruval együtt adóbizonylatot (számlát) szállítunk a Vevőnek. Minden ár tartalmazza az ÁFA-t.
5. Előre fizetett rendelések esetén az áru tulajdonjoga a számla teljesítésével egyidőben átszáll a Vevőre, így az eladó teljeskörű felelőssége a fuvarozónak történő átadásig tart. A szállításból adódó sérülések, károk, esetleges csomagvesztés által keletkezett kártérítésre vonatkozó igény érvényesítésének jogát a Feladó a Címzettre engedményezi.
VI. Elállás a szerződéstől
1. A Vásárló jogában áll az interneten vagy telefonon kötött szerződéstől indoklás nélkül elállni az áru kézbesítésétől számított 14 napon belül a Ptk. szerint, melyet a Koreashop.hu saját rendelkezése alapján 30 naptári napra növelt. Ebben az esetben akár írásos módon, akár szóban vagy telefonon a vevő nyilatkozatát teheti a szerződéstől való elállásról a megadott határidőn belül. Elektronikusan a hello@koreashop.hu e-mail címre. Postán a 3184 Mihálygerge, Rákóczi út 138. címre. Telefonon pedig a webshopban elérhető ügyfélszolgálati telefonszámon, munkanapokon 9-17 óra között (+36202883820). Ha a fogyasztó élni kíván e jogával, köteles a reklamációval élni legkésőbb a meghatározott időszak (kézbesítéstől számított 30. nap) utolsó napjáig. A fogyasztó a szerződéstől való elállás közlését követően köteles személyesen elküldeni, illetve átadni az elállási szerződés tárgyát, minden irattal - pl. az eredeti számlát, az árura vonatkozó utasításokat és egyéb dokumentumokat, amelyeket az áruval együtt, de legkésőbb az elállástól számított 30 napon belül kézbesítettek. Az áru visszaküldésének költsége a Vásárlót terheli. A szerződéstől való elállás esetén az áru kézhezvételét követően a vételár összege a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb az elállástól számított 14 napon belül visszatérítésre kerül a vevő részére. Ugyanaz a fizetési mód kerül alkalmazásra, mint a vételár kifizetésekor, ha csak a két fél másként nem állapodik meg.
2. A vásárló nem jogosult elállni a szerződéstől, ha:
- - a szolgáltatás nyújtása, a Fogyasztó kifejezett hozzájárulásával kezdődött, és a Fogyasztó nyilatkozott arról, hogy megfelelő tájékoztatást kapott arról, hogy hozzájárulásának megadásával elveszíti a szerződéstől való elállás jogát, ha a fogyasztó kifejezett hozzájárulását adta, és ha a szolgáltatás teljes körű nyújtása megtörtént;
- - áru értékesítése vagy szolgáltatásnyújtás, amelynek ára a pénzpiaci árak mozgásától függ, amelyet az Eladó nem tud befolyásolni, és amely a szerződéstől való elállás időtartama alatt előfordulhat;
- - az árut a Vásárló igényei szerint gyártották, vagy az árut a személyes igényekhez (pl. gravírozott csomagolás esetén) és a Vásárló által a zárt csomagolásból kiválasztott áruhoz igazították, és amely higiéniai okokból nem küldhető vissza (pl. kozmetikumok és egyéb, a bőrrel közvetlenül érintkező áruk kinyitása);
- - olyan áruk, amelyek gyorsan romlanak vagy megsérülnek;
- - olyan árukról van szó, amelyek a kiszállítást követően elválaszthatatlanul keveredhetnek más árukkal.
VII. Felelősség az áru hibáiért és jótállás
1. Az árukra vonatkozó garanciális feltételekre az Eladó Reklamációs Eljárása és a Magyarországé hatályos jogszabályai az irányadók.
2. A KoreaShop felelősséggel tartozik azokért a hibákért, amelyek a termék vevő általi átvételét követően jelentkeznek a szavatossági időn belül (szavatosság). A KoreaShop webáruházban kínált összes áru szavatossági ideje minimum 12 hónap, kivéve, ha az árun ennél rövidebb időtartam van feltüntetve. A jótállási idő az áru Vevő általi átvételétől kezdődik.
VIII. Panaszok
1. Ha a kiszállításkor sérült a termék, a KoreaShop kupon (árengedmény a következő rendelésnél) formájában kártalanítja a vásárlót. A vásárló a hiba elhárítását a termék cseréjeként is kérheti vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a Ptk. 6:159. (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. A Vásárló a hiba bejelentésekor köteles tájékoztatni az Eladót, hogy melyik jogával kíván élni.
2. Hibásnak kell tekinteni a terméket különösen, ha nem a szokásos vagy bemutatott tulajdonságokkal rendelkezik, nem felel meg a rendeltetésének, nem felel meg a jogszabályi előírásoknak, vagy nem a megállapodás szerinti mennyiségben illetve kiszerelésben került szállításra. Kozmetikai termékek esetén a megrendelt áruval szembeni bőrérzékenység vagy allergiás reakció nem ok az áru hibájának észlelésére. Hasonlóképpen, a megrendelésben nem szereplő ajándékok vagy ingyenes termékek hibái nem minősülnek termékhibának.
3. Téves termék, azaz a megrendelés tárgyától eltérő termék küldése esetén a terméket cseréljük. Amennyiben a tévesen küldött termék csomagolásán látható és egyértelműen beazonosítható, hogy a termék nem egyezik meg a rendelésben szereplő tétellel, abban az esetben csak az eredeti, bontatlan csomagolású terméket áll módunkban visszavenni. A termék kibontásával, plombájának megsértésével a vásárló elfogadja a tévedésből küldött terméket. Ebben az esetben a két termék közötti vételár különbséget számlázzuk és kiegyenlítjük.
4. Szívesen válaszolunk minden megrendelésével kapcsolatos kérdésére, ha felveszi velünk a kapcsolatot a koreashophungary@gmail.com e-mail címen. Panaszbejelentés során kérjük, ne felejtse el leírni a hibát, és csatoljon fényképeket a hibás termékről (ha lehetséges). A reklamált árut küldje el a következő címre: 3184 Mihálygerge, Rákóczi út 138.
5. A KoreaShop a reklamáció elbírálásáról, így különösen a reklamáció elfogadásáról és annak pozitív vagy negatív elbírálásáról e-mailben vagy SMS-ben tájékoztatja a Vevőt, legkésőbb annak benyújtásától számított 30 napon belül. A KoreaShop telefonon is felveheti a kapcsolatot az ügyféllel.
6. A panasz azonnali kivizsgálásra kerül. A panaszkezelés -beleértve a hibajavítást is-, általában nem haladja meg a 30 napot. Ellenkező esetben a vevőnek jogában áll elállni az adásvételi szerződéstől. A vevő felelőssége, hogy segítse a KoreaShop ezen határidő betartásában.
7. Indokolt reklamáció esetén az áru visszaküldésével járó költségeket a KoreaShop viseli.
8. A szerződéses jogviszonyból eredő kötelezettségek megszegésének megtérítése a jogszabályi előírásoknak megfelelően történik. A csomagoláson és a betétlapokon található összes utasítást be kell tartani. Az ettől eltérő kérelmekért és/vagy feldolgozásokért felelősséget nem vállalunk.
IX. Hűségprogram - KoreaShop Club
1. A KoreaShop webáruházban történő termékek vásárlásával Ön a KoreaShop Club Hűségprogram (a továbbiakban: Hűségprogram vagy KoreaShop Club) Tagja lesz.
2. A Tag hűségprogramja keretében a KoreaShop webáruházban vásárolt kozmetikumok hűségszámláján a Cashback jóváírásra kerül. A hűségért felhalmozott Cashback összege a vételárnak felel meg forintban.
3. Minél több terméket vásárol egy hűségprogram-tag, annál több juttatásban részesül.
4. A felhalmozott pénzvisszatérítés nem értékesíthető vagy adományozható. Cashback nem váltható készpénzre. A felhalmozott Cashback összeggel a törzsvásárlói programtag csak az áru értékének 50%-át tudja kifizetni.
5. A pénz visszatérítési időszak vásárlásonként 90 nap. A vásárló a weboldalon ellenőrizheti a rendelkezésére álló Cashback összegét, amelyre a weboldalon felhatalmazást kell kapnia. Ezeket az adatokat megrendeléskor a kosárban is ellenőrizheti.
6. Simon és Szimics kft nem vállal felelősséget a Cashback esetleges harmadik fél általi visszaéléséért, kivéve, ha a fiókhoz való hozzáférés elvesztését a Hűségprogram Résztvevője nem értesítette időben.
7. Simon és Szimics kft fenntartja a jogot, hogy a hűségprogramot bármikor megszakítsa. Szintén a Simon és Szimics kft fenntartja a jogot a cashback számítási rendszer megváltoztatására.
8. A Hűségprogram megszűnése vagy megszakítása esetén a Simon és Szimics kft vállalja, hogy a KoreaShop honlapján tájékoztatja a Hűségprogram Tagjait. A Cashback Hűségprogram vége előtt fel nem használt vagy megszakítása törlésre kerül.
9. A KoreaShop Club tagság és a kapcsolódó szolgáltatások ingyenesek.
10. A Hűségprogram tagja saját elhatározásából bármikor kizárható a KoreaShop Clubból. Ebben az esetben az ügyfél a tagság megszüntetésére vonatkozó kérelmét a koreashophungary@gmail.com e-mail címre küldi.
X. Ajánló program
1. Részvételi jog.
Az Ajánlóprogram csak azok a KoreaShop ügyfelek számára érhető el, akik a részvétel ideje alatt már tizennyolc (18) évesek. Az Ajánlói Programban való részvételével és az ajánló linkjének vagy promóciós kódjának felhasználásával teljes és feltétel nélküli beleegyezését jelenti a jelen Szerződésben foglalt feltételekbe, valamint a KoreaShop döntéseibe és értelmezéseibe, amelyek véglegesek és kötelező erejűek az ezzel kapcsolatos minden kérdésben.
Az Ajánlói Program keretében új vásárló számára (a továbbiakban: „Ajánlók”) egy egyedi telefonszám és e-mail-cím kombinációja (azok, amelyeket nem használtak a rendelések leadásakor a KoreaShop weboldalán egyetlen domain zónában sem).
Ha Ön Új Vásárló, akkor az első rendelés leadásakor van lehetősége kedvezményt kapni, a kedvezmény mértékét a KoreaShop saját belátása szerint határozza meg. Ehhez egy ajánló linket vagy egy ajánlói promóciós kódot kell használnod, amelyet egy barátod kapott. A promóciós kód alkalmazásához regisztrálnia kell vagy engedélyeznie kell az oldalon, és ugyanakkor nem lehet sikeres vásárlás a fiókjában.
2. Általános információk az ajánlóprogramról.
A meghatározott alkalmassági követelményeknek való megfelelés függvényében Ön a weboldalon kínált termékek megvásárlása után vehet részt az Ajánlói Programban. Az első rendelés beérkezése után 48 órával automatikusan bekerül az Ajánlóprogramba, melynek tagjaként a jövőben 1990 Ft összegű cashback-et kaphat a KoreaShop club számlájára (a továbbiakban: "Pénzvisszafizetés").
Ha vissza szeretné utasítani az Ajánlói Programban való részvételt, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot e-mailben: koreashophungary@gmail.com
Ahogy fentebb említettük, 48 órával azután, hogy megkapta első megrendelését a fiókjában, egy speciális link vagy promóciós kód (a továbbiakban: "Ajánló hivatkozás") jön létre, amely elérhető lesz a személyes fiókjában.
Megoszthatja ajánlói linkjét potenciális új vásárlókkal.
Azon Referral által leadott rendelések esetén, akik az Ön Ajánló linkjével lépnek fel a KoreaShop weboldalára, vagy az első rendelésük leadásakor az Ön promóciós kódját használják, Cashback-et számítunk fel, ehhez az Ajánlónak meg kell kapnia az első 15.000 Ft-os vagy azt meghaladó rendelést.
A Cashback ugyanazon elv szerint használható fel, mint a hűségprogramban.
3. Cashback fogadása
A Cashback jóváírásra kerül a hűségprogram számláján.
Az Ajánló hivatkozásának vagy promóciós kódjának használatáért, valamint a jelen Szabályzatban meghatározott egyéb követelményeknek való megfelelésért a pénzvisszafizetés az utaló első megrendelésének kézhezvételétől számított 48 órán belül megtörténik.
XI. Kuponok
Kuponok felhasználása főszabály szerint az érvényességi idejükön belül, minimum bruttó 10.000 forint értékű rendelés esetén lehetséges, ha másképp nem rendelkezünk (például egyedi kuponok, egyedi ajándékkártyák esetén). Vásárlásonként maximum 1 kupon használható fel.
XII. Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
A fogyasztó az Árukkal kapcsolatos kellékszavatossági, termékszavatossági, jótállási igényt vagy az Eladó, vagy az Eladó érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó, egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányuló kifogását (az Fgytv. szerinti fogyasztói panaszt) az alábbi elérhetőségeken és módokon terjesztheti elő:
Írásban az alábbi internetes oldalon keresztül: http://www.koreashop.hu
Írásban az alábbi email címen keresztül: info@koreashop.hu
Írásban postai úton: 3184 Mihálygerge, Rákóczi út 138.
A fogyasztó kellékszavatossági, termékszavatossági vagy jótállási igényét az Eladó nem az Fgytv. fogyasztói panasz kezelésére vonatkozó szabályai, hanem külön jogszabályok szerint köteles intézni.
A fogyasztó az Fgytv. szerinti panaszát, mely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányuló kifogása, - a kellékszavatossági, termékszavatossági vagy jótállási igény kivételével - szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni.
Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás tett-e a Békéltető Testületi döntéssel kapcsolatos általános alávetési nyilatkozatot.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatalok.hu/
Bírósági eljárás
Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető testületi eljárás
Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye, tartózkodási helye szerinti illetékes, vagy az Ön által a kérelemben megjelölt Békéltető Testülethez fordulni. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A békéltető testület – kivéve, ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér - a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében kötelesek vagyunk a békéltető testület felhívására határidőn belül válasziratunkat megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://www.bekeltetes.hu
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület Székhely: Budapest Illetékességi terület: Budapest Elérhetőség: Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111. Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10. Telefonszám: 06-1-488-2131 E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu Honlap: bekeltet.bkik.hu |
Baranya Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Pécs Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye Elérhetőség: Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36. Telefonszám: 06-72-507-154 E-mail: info@baranyabekeltetes.hu Honlap: baranyabekeltetes.hu |
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Miskolc Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye Elérhetőség: Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszám: 06-46-501-091 E-mail: bekeltetes@bokik.hu Honlap: bekeltetes.borsodmegye.hu |
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Szeged Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye Elérhetőség: Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszám: 06-62-549-392 E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu Honlap: bekeltetes-csongrad.hu |
Fejér Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Székesfehérvár Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye Elérhetőség: Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefonszám:06-22-510-310 E-mail: bekeltetes@fmkik.hu Honlap: www.bekeltetesfejer.hu |
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Győr Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye Elérhetőség: Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszám: 06-96-520-217 E-mail: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu Honlap: bekeltetesgyor.hu |
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Debrecen Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye Elérhetőség: Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. Telefonszám: 06-52-500-710 E-mail: bekelteto@hbkik.hu Honlap: hbmbekeltetes.hu |
Pest Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Budapest Illetékességi terület: Pest Vármegye Elérhetőség: Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2. Telefonszám: 06-1-792-7881 E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu Honlap: panaszrendezes.hu |
A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltető Testületi eljárás tekintetében fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A fogyasztói minőség fennállását a Békéltető Testület jogosult ellenőrizni és vizsgálni. Az eljárás szabályaira a Békéltető Testület alatt írt szabályok az irányadóak.
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt Áruval vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
XІII. Záró rendelkezések
1. A Vásárló tudomásul veszi és elfogadja, hogy az Eladó és a Vásárló közötti jogokra és kötelezettségekre a jelen Általános Szerződési Feltételek, valamint a magyar fogyasztóvédelmi jogszabályok vonatkozó jogszabályi rendelkezései az irányadók.
2. A jelen Általános Szerződési Feltételekben közvetlenül nem szabályozott egyéb kérdésekben az egyedi adásvételi szerződések megkötésekor hatályos jogszabályok az irányadóak.
3. A Vásárló a megrendelés elküldésével megerősíti, hogy a jelen feltételeket elolvasta és azokkal teljes mértékben egyetért.
4. Ha a jelen feltételek egy vagy több pontja részben vagy egészben érvénytelenné válik vagy hiányos, a többi rendelkezés érvényességét ez nem érinti, és a többi rendelkezés teljes mértékben érvényben marad és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.
Jelen általános szerződési feltételek 2023.09.15-én léptek hatályba, módosítva: 2024.12.19-én.